רוצים לשלם למתווך במזומן? הזהרו! חוק המזומנים מגביל אתכם על שימוש במעל 6,000 שקל

חוק המזומנים הוא חוק שאוסר על העברת כספים במזומן. אתם מבינים לבד שהמדינה מוכנה לעשות הכל כדי שכל הכסף במדינה יהיה לבן. אחת הדרכים לעצירת שימוש בכסף שחור, זה על ידי חקיקת חוק שאוסר על העברת כספים במזומן. מה שאומר, שגם אם יש לכם כסף שחור, אין לכם אפשרות להשתמש איתו (כמובן שמי שיש לו כסף לא חוקי, יכול לקנות בחנויות המוכרות בשחור, אבל כמה חנויות כאלה אתם מכירים?). המטרה הנוספת של המדינה  היא להגדיל את ההון של קופת המדינה על ידי גביית קנסות במסגרת אכיפת החוק. 

מה השתנה בחוק המזומן?

לאחרונה נעשו שינויים בחוק המזומנים הנוכחי. השינויים הם כמובן על מנת לתופס יותר אנשי שעוברים על חוק זה, ולקנוס אותם. הקנסות הן די רציניות ולא היינו ממליצים לכם לעבור על חוק המזומנים ולסכן כל כך הרבה כסף. בעיקר שרוב רובם של אלה שעוברים על חוק זה, אינם סוחרים עם כסף שחור, אלא בסך הכל משכו כסף במזומן ומשלמים איתו לכל מי שצריך. 

כאשר רוכשים דירה, נתקלים בצורך להעביר סכום של עשרות אלפי שקלים למתווך, סכום של אלפי שקלים ליועץ המשכנתאות, וכן למוכרי הדירה שלכם עליכם להעביר את כל ההון העצמי שלכם. אבל, אם עד היום יכלתם לעשות את זה בלי שאף אחד יגיד לכם מילה (בגלל שיכלו להעביר לאנשים פרטיים סכומים של עד 50 אלף שקלים), הרי שעדכון חוק המזומנים יגביל את השימוש במזומנים ל 6,000 ש"ח בלבד. מהיום בו עדכון החוק יוכנס לתוקפו (1.8.22), לא יתאפשר שימוש במזומן.  

מהו חוק המזומנים המעודכן לשנת 2019? 

בשנת 2019 מדינת ישראל הכריזה על חוק המזומנים האוסר להעביר לבתי עסק סכום של 11,000 שקלים ומעלה במזומן. ולאנשים פרטיים סכום גבוה של 50,000 שקלים במזומן. מה שקרה עם החוק הזה, אומנם אנשים נזהרו שלא להעביר סכומים, ואכן החוק השיג את מטרתו הרשמית, אבל עדיין לא בהיקפים הנדרשים וכעת הוחלט על הגברת הקנסות והאכיפה. 

מה עודכן בחוק המזומנים?

מיום רביעי ה27.10.21 השתנו תקרת הסכומים שמותרים בהעברת מזומנים. לבתי עסק יהיה מותר להעביר עד 6,000 שקלים במזומן. ולאנשים פרטיים מותר להעביר עד 15,000 שקלים במזומן. בקשר לצ'קים לא השתנו הנתונים – מותר להעביר עד סכום של 10,000 שקלים בצ'ק. 

שימו לב, עדכון החוק עדיין לא הוכנס לתוקף, הוא יחל באוגוסט 2022.

 

איך תשלמו למתווך? ליועץ משכנתאות? וכו…

לא תוכלו לחלק את הסכום שאתם צריכים להעביר למתווך לשבע חתיכות. לכן בדיוק תצטרכו לעשות לו העברה בנקאית. בינינו, זה הרבה יותר נוח. כי כאשר מוציאים עו"ש ורואים משיכת מזומנים, משיכת מזומנים, משיכת מזומנים. אתם צריכים לשבור את הראש למי העברתם כל כך הרבה כסף. אבל כאשר עושים הכל בהעברה בנקאית, אתם בעו"ש בצורה ברורה, לאן הלך הכסף שלכם ובאיזה תאריך. 

הקליקו כאן לתזמון פגישה עם חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה שיעזרו לכם לקבל משכנתא בצורה הכי מהירה וזולה שיש.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: