יש חדש מטעם המפקח על הבנקים – הבנקים לא יוכלו לגבות עמלת פירעון מוקדם יותר מפעם אחת

עמלת פירעון מוקדם זו עמלה אכזרית הניגבת מלקוחות המעוניינים להחזיר חלק מסכום המשכנתא שלהם לפני סוף תקופת ההלוואה. גם לווים שרוצים למחזר משכנתא נדרשים לשלם עמלת פירעון מוקדם כחלק מתהליך מיחזור המשכנתא. אכזרית? כן כן אכזרית. עמלה זו יכולה להגיע לסכום של עשרות אלפי שקלים. מה יהיה היום? האם המחזור יעלה פחות כסף? האם עלויות העמלה ירדו כתוצאה מההוראה החדשה של בנק ישראל? בואו להבין הכל. 

למה עמלת פירעון מוקדם נגבית כמה פעמים?

הבנקים גבו עמלת פירעון מוקדם בכמה פעימות. בגלל שהמשכנתא שלנו בנויה ממספר מסלולים, הבנקים רואים את מחזור המסלולים כתהליכים שונים. ולכן, הם דורשים עמלה תפעולית נפרדת על כל מסלול בנפרד, אבל מהיום נגמר הסיפור הזה. גם אם המשכנתא שלכם בנויה מעשרה מסלולים הבנק יגבה ממכם עמלה תפעולית רק פעם אחת. 

הבנקים טענו כי כל מסלול הוא הלוואה נפרדת, בתמהיל המשכנתא זה באמת נראה שיש כאן כמה הלוואות אבל למעשה הכל נלקח למטרה אחת ורק בגלל תקנות בנק ישראל לווים נוהגים לחלק את ההלוואה שלהם על פני כמה מסלולים. 

 למה התיקון לא יפחית את יוקר העמלה?

עמלת הפירעון המוקדם מורכבת מכמה נתונים, הדבר שמייקר אותה יותר מכל, זו עמלת היוון. עמלה שנגבת על השינוי בתוכניות שאתם גורמים לבנק בעצם השינוי. אם הבנק תכנן להרוויח על ההלוואה שלכם סכום מסוים, וכעת הוא עתיד להלוות את הכסף שאתם מחזירים ללווה אחר, הוא ירוויח על כך פחות ממה שהוא תכנן להרוויח עליכם. למה? כי הריביות היום נמוכות לעומת הזמן בו לקחתם את ההלוואה.

העמלה התפעולית שנגבתה מלקוחות כמה פעמים זו עמלה קטנה של 60 שקלים כפול כמה מסלולים שקיימים בתמהיל המשכנתא. לכן, אל תתרגשו מזה יותר מדי. השינוי הגדול והאמיתי יהיה מתי שבנק ישראל יאסור על הבנקים לגבות עמלת פירעון מוקדם בכלל. אבל כאשר זה יקרה זה יהיה ממש בבחינת נס. כי אז כל אחד יוכל למחזר משכנתא בלי למצמץ בכל פעם בה יש שינוי בריביות לטובה.

למה מחזור משכנתא נעשה פופולרי לאחרונה?

לפני חמש, שש שנים אנשים לקחו הלוואות מאוד יקרות. הריביות במשק היו יקרות בצורה דרמטית לעומת מה שקורה היום. ולכן, אנשים רבים פונים אלינו בבקשות למחזר את המשכנתא שלהם. והאמת היא שאנחנו ממחזרים להם את המשכנתאות ובקלות חוסכים להם 200 אלף שקל. הסיפור הכי הזוי שהיה לנו עם כמה לקוחות, היה שגם חסכנו להם אלפי שקלים במשכנתא, גם הורדנו את ההחזר החודשי מ-3000 ש"ח, ל-2000 ש"ח, וגם הורדנו 10 שנים בתקופת ההלוואה. נשמע כמו חלום? אבל זה אמיתי. עד לא מזמן המשכנתאות סבלו מריביות יקרות במיוחד. היום ניתן לקבל משכנתאות במחירים נמוכים מתמיד. 

רוצים למחזר משכנתא? 

מחזור משכנתא זו פעולה שגרתית עבורנו, אך עבורכם זהו פרויקט רציני, שאין לכם את הכלים לעשות אותו בצורה חסכונית ויעילה. ידע זה כוח. יש לנו את הכלים, הידע, הניסיון ואת הקשרים להשיג לכם את המשכנתא עם התנאים האטרקטיבים הקיימים בשוק הבנקאות בישראל. דברו עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות באר שבע לתיאום שיחת ייעוץ.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: