מה זה מכתב כוונות?

מכתב כוונות הוא מכתב בו מצהיר המוכר את הדרך בה הוא עומד לסלק את המשכנתא שיש לו על הבית שהוא מוכר. 

כאשר אתם מגיעים לקנות נכס מיד שניה ולבעלי הדירה יש משכנתא על הנכס, המוכרים יצטרכו להציג לכם מכתב כוונות בו הם מראים כי הם מתכננים להסיר את הערת האזהרה על ידי הסרת המשכנתא או על ידי גרירתה לנכס אחר. 

מתי צריך להציג מכתב כוונות?

בדרך כלל יש צורך במכתב כוונות כשרוצים למכור דירה שיש עליה שיעבוד לבנק עקב אי כיסוי המשכנתא. במכתב הכוונות הבנק חותם ונותן את אישורו על כך שהוא עומד להסיר את הערת האזהרה על הנכס המשועבד. באותו מכתב הבנק מצהיר כי הוא מסכים למכירת הנכס למרות שיש לו שיעבוד על הבית הנמכר. 

בעצם, בלי מכתב כוונות ביד, הבנק היה יכול להתערב בנכס ולקחת לעצמו חלק מן הזכויות והרווחים על הדירה בעת המכירה. לכן, למכתב הכוונות יש מקום חשוב מאוד בעת מכירת או קניית נכס משועבד. כאשר תתחילו את השלבים של לקיחת המשכנתא שלכם עם יועץ משכנתאות, הוא מיד יבקש ממכם מכתב כוונות אם יש צורך בכך. זה לא עוד מסמך אלא, זה מסמך בעל חשיבות עליונה. 

מה מכיל מכתב כוונות?

  1. מועד הנפקת המכתב. כמו בכל מסמך רשמי.
     
  2. נתוני המען הכוללים שם וטלפון על מנת לאפשר התקשרות אם נוצר צורך בכך. 

  3. צילומי תעודות זיהוי של בעלי הדירה המשועבדת. הרי המכתב לא יהיה רלוונטי אם הוא לא של בעלי הדירה הנוכחיים. 

  4. יש לציין את יתרת ההלוואה לסילוק – סכום הכסף שבעלי הדירה המשועבדת חייבים לבנק. בתוך סכום הכסף הזה יש לכלול גם את עמלת הפירעון המוקדם, אלא אם כן המוכרים לא מתכננים לפרוע את ההלוואה אלא מתכננים לגרור אותה לנכס אחר אותו הם עומדים לקנות בעתיד הקרוב. 

  5. כל הערה נוספת בקשר לתשלום של המוכרים לבנק. אם יש להם פריסה של החוב שלהם כלפי הבנק במספר מנות, נדרש לכתוב במכתב את התאריכים שנקבעו. 

  6. התחייבות הבנק להסיר את השיעבוד מעל הנכס תוך זמן קצוב שלא יאחר משלושים יום. 

  7. אם הקונה לא משלם את סכום הדירה מההון העצמי, אלא על ידי לקיחת משכנתא חדשה, יש לפרט את אופני התשלום שלו לבנק בו יש לו משכנתא. 

  8. חתימה של מנפיק המכתב / הבנק. 
    |

למכתב כוונות אין תוקף מוגדר המאוכף בחוק. יש בנקים שיכתבו תוקף של שבוע וחצי ימים ויש כאלה שיותר מכך. אבל יש גם בנקים שלא יציינו כלל תוקף ורק על ידי הנתונים המוזנים במכתב ניתן יהיה לדעת אם המכתב עדיין רלוונטי. 

האם הוצאת מכתב כוונות מהבנק נחשבת לדבר מסובך?

כל מה שצריך על מנת להוציא מכתב כוונות, זה לבקש אותו. העניין אמור לרוץ ממש בקלות בלי כל סיבה שתתקע משהו בהוצאת המכתב. אבל אין מה לעשות כמו שלא כל האנשים הם בעלי יכולת תקשורת שווה כך לא כל הבנקים יודעים לנהל את התקשורת שלהם מול הלקוחות בצורה זורמת. יועצי המשכנתאות שמכירים את הבנקים כעל כף ידם יכולים לספר לכם על עולם שלם של אינטראקציות מול הבנקים והם לא יסיימו גם עוד שבוע. זו נושא שלם שיש ללמוד אותו לעומקו. 

 

בעיה רצינית מאוד זה הפרשי המידע של לקוחות מול בנקים. כי הבנקים נותנים משכנתאות אבל הם יודעים בדיוק את החוקים ואת נקודות התורפה של הלקוחות ואת המקומות בהם ניתן לנצל לקוחות ולייקר להם את המשכנתא. ומצד שני, הלקוחות מגיעים בתמימות כה גדולה בלי כל ידע מקדים ומתוך ביטחון שהם עושים את הצעדים בדרך למשכנתא שלהם בצורה החכמה ביותר. מה שמאוד מבלבל זה שהבנקים מציעים לכם שירותים של יועצי משכנתאות מטעמם שדואגים לתת לכם את ההרגשה שאתם בידיים הכי טובות ודואגות בעוד שזה ממש לא כך. 

 

כל מה שרוצה הבנקאי זה להוציא לכם משכנתא שתתן את המרווח הטוב ביותר עבור הבנק. ואילו יועץ משכנתאות פרטי בונה את שמו הטוב על ידי החיסכון שהוא משיג ללקוחות ועל התנהלות שהיא מתוך יחס הכי משקף שיש.

 

ההבדל בין משכנתא שנלקחת על ידי יועץ משכנתאות פרטי לבין משכנתא שנלקחת על ידי פקיד משכנתאות מהבנק מתבטא באופן הזוי בפרמיה שהלווים משלמים. מבחינת הבנק, כל יועץ משכנתאות מוצלח שנוסף לשוק יועצי המשכנתאות זה מקטין את הרווחים שלו.

לסיכום:

כל שלב במהלך לקיחת המשכנתא הינו משמעותי ביותר. אתם מוזמנים להקליק כאן על מנת להתקשר עם חברת המפתח למשכנתאות אשדוד ולקבל את השירות הטוב ביותר שאתם יכולים לאחל לעצמכם. 

אנו נשמח להכיר לכם את המומחים מן השורה הראשונה, יועצי משכנתאות עם עבר בנקאי עשיר, כלכלנים שעבדו בעבר מול חברות אסטרטגיות ועוד… 

אצלינו אין פשרות, כל תיק משכנתא הוא כמו יצירת אומנות בשבילנו. הכל במטרה לראות אתכם יוצאים עם חיוך על הפנים. הרוגע הנפשי שלכם הוא מה שמניע אותנו להמשיך ולהשיג לכם את המימון לביטחון הכלכלי שלכם – נכס הכי אטרקטיבי שאפשר למצוא היום בשוק. 

מוזמנים בחום.  

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: