מה זה משכנתא לכל מטרה ואיך מקבלים אותה?

אנשים רבים תקועים כלכלית ואינם מצליחים לכסות מחזורים חודשיים של הלוואות קיימות, הם פשוט תקועים. בינתיים דירוג האשראי שלהם יורד ונפגע. אתם מוזמנים להכיר דרכים דרכן ניתן להיחלץ ממצבים כלכליים קשים. 

 

צריכים דחוף הלוואה גדולה? לא יודעים מאיזה גוף אתם יכולים לקבל אותה? המשיכו לקרוא את הכתבה הבאה שמדברת על כך שאפשר לקחת משכנתא גם לכל מטרה ולאו דווקא למטרת רכישת בית. כמובן שמי שרוצה לקבלה חייב להחזיק נכס שאינו משועבד על מנת לשעבדו מחדש לבנק. קיימת גם אפשרות של הגדלת חוב קיים לבנק ולקבל עוד כסף בנוסף למשכנתא הקיימת למטרות שונות. 

 

מקובל ביותר לקחת משכנתא למטרת דיור, חשוב לדעת כי משכנתא יכולה להילקח לעוד מטרות רבות. המונח משכנתא גזור מלשון משכון, משכון הבית וקבלת כסף תמורתו. בהלוואה לכל מטרה משעבדים את הנכס לבנק ומקבלים תמורתו כסף וכך מיד מתחילים את ההחזרים החודשיים ממש כמו משכנתא רגילה. 

 

בשנים המוקדמות יותר, משכנתא על הצד המגוון שלה לא היתה מוכרת כלל לציבור. אבל היום זה נעשה דבר פופולרי מיום ליום. ברגע שאחד לוקח הלוואה ומספר לחבר שלו, הוא לוקח בעקבותיו גם הלוואת משכנתא לכל מטרה, זה מגדיל אצל אנשים אפיקים וגורם להם להרגיש בצורך למשכן את הבית על מנת להשקיע את הכסף או למימוש כל מטרה אחרת. 

 

ככה זה עם ידיעה והיחשפות לנושא מסוים. זה מביא איתו את הצורך לאותו דבר. זה העולם שלנו. 

בן אדם שיש לו מספר הלוואות שגורמות לו עוגמת נפש עקב אי הסדר שלהם, יכול לאחד אותם על ידי משכנתא לכל מטרה (שוב, רק אם יש לו נכס). למי שנצרך לכך זה יכול מאוד להועיל.  

במהלך הקורונה השתנו הכללים של משכנתאות לכל מטרה על ידי המפקח על הבנקים. הקורונה נגעה בכל אחד מתחומי המשק בארץ ובפרט בענף הנדל"ן. 

מה היו תנאי משכנתא לכל מטרה עד הקורונה?

כל בעל נכס יכול לממש את הנכס שלו עד 50% משווי הנכס. כלומר, בן אדם שרצה לקחת משכנתא לכל מטרה ויש לו בית בלי משכנתא או עם משכנתא קטנה, יכול לשעבד את הנכס שלו לטובת הבנק ולקבל תמורתו כסף בשווי מחצית מדירתו. אם כבר יש לו משכנתא כפי שהזכרנו קודם, הוא יוכל לקבל מהבנק את ההשלמה עד למחצית משווי הבית. לדוגמא: בן אדם שיש לו בית בשווי מיליון ש"ח ונשארה לו משכנתא על הבית שלו בשווי 100,000 ש"ח, יוכל לקבל למטרת הלוואה לכל מטרה עוד 400,000 ש"ח כהלוואה, כך יושלם הסכום למחצית משווי הבית. 

מה היו התקנות בתקופת הקורונה?

אנחנו בשנת 2021 מה שאומר שמשבר הקורונה עוד לא הפך להיסטוריה ישנה שיש  צורך להזכיר למישהו מה בדיוק קרה שם ואיך הגיב העולם על המשבר. אבל… כידוע הקשיים הכלכליים חגגו, אנשים הוצאו לחל"ת בעלי עסקים עצמאיים היו בטוחים שהנה, הנה סוף העולם קרב ובא. בדיוק כאן הגיע בנק ישראל והתיר לבנקים לאשר הלוואות לכל מטרה על 70% משווי הבית, זאת במטרה להקל על האזרחים את המעמסה הכלכלית. אם חשבתם לנצל את ההקלה על מנת לרכוש דירה להשקעה, טעות בידכם. הלוואה לכל מטרה היא לכל מטרה אבל חוץ מרכישת דירה להשקעה. 

למי תתאים משכנתא לכל מטרה?

למי שיש הלוואה ל 7 שנים עם החזר חודשי של 2,500 ש"ח וזה ממש לא מתאים לו, יכול להמיר את ההלוואה הזו במשכנתא, להוזיל ריביות, לפרוס על פני עשרים שנה, ומה שהתקבל זו משכנתא עם החזר חודשי של 800 ש"ח בחודש, ממש סביר. 

 

מעוניינים לקחת הלוואה מהבנק והבנק לא נענה לכם? אם יש לכם נכס תוכלו לשעבדו על מנת לקבל את התמורה כהלוואה. כי גם אם יש לווה שהבנק לא רוצה לתת לו הלוואה מאחר והנתונים שלו לא מוצאים חן בעיני הבנק, אם יש דירה מאוחריו שעומדת כבטוחה להלוואה שלו, זה כבר נראה אחרת ויש הרבה סיכוי כי גם אם הלוואה לכל מטרה הוא התקשה לקבל, את משכנתא לכל מטרה הוא יצליח לקבל די בקלות. 

 

כמובן שאנשים שיש להם אפשרות לשלם החזרים חודשיים גבוהים ואין להם בעיה לסגור הלוואה בטווח קצר יותר של שנים, עדיף שלא יגעו בבית שלהם ולא ישעבדו אותו לבנק. אבל למי שלקח על עצמו הלוואה וכיום הוא לא מצליח לעמוד בה, בדיוק בשבילו נועדה משכנתא לכל מטרה, כך הוא יכול לצאת בכבוד מכל הסיפור הזה בלי ששמו יפגע בדירוג האשראי שלו. 

 

לכל המתעניינים, איחוד הלוואות אינו פוגע כלל בדירוג האשראי ואילו פיגורים בתשלומי הלוואות קיימות פוגעים גם פוגעים. לכן, אם יש לכם הלוואות שאתם מתקשים להחזיר אותם, מהרו ליועץ מומחה שיערוך לכם תמהיל משכנתא איכותי שיתאים לצרכים האישיים והכלכליים שלכם היום. 

 

ההקלה של בנק ישראל היתה במקומה ולאנשים רבים שדרכם הכלכלית הסתבכה בעקבות הנגיף הקטן ששיבש לכולנו את החיים, זה פשוט הציל אותם. הנתונים מספרים לנו שבשנה האחרונה היתה עליה בלקיחת הלוואות ב-23% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.     

למי מיועדת משכנתא לכל מטרה?

  • למתעתדים לפתוח עסק ואין להם יכולות עצמיות. על ידי משכנתא לכל מטרה הם יכולים לממן לעצמם את כל העלויות הבסיסיות של פתיחת עסק ולהשאיר לעצמם כסף בצד לתקופה הקרובה עד שהעסק יתחיל לכסות את עצמו.
  • למעוניינים לאחד מספר הלוואות למטרת סדר והוזלת ההחזר החודשי.
  • לממחזרי משכנתאות שרוצים גם להישאר עם כסף בצד לצרכים שונים, יש אפשרות למחזר את המשכנתא ולהגדיל את סכום ההלוואה עד הגבול המותר.
  • מסורבי הלוואות. אם בקשתם הלוואה והיא לא אושרה לכם בעקבות אי יכולת עמידה בהחזרים גבוהים או כל סיכון אחר שהבנק לא רצה לקחת על עצמו, יש לכם אפשרות לקחת משכנתא שתמורתה עומד נכס קיים. רוב רובם של המקרים שההלוואות לא היו מאושרות, משכנתאות לכל מטרה כן אושרו ללווים. גם בגלל שהבטוחה החזקה העומדת מנגד כשבכל הלוואה רגילה אי אפשר לדרוש בטוחה כמו נכס נדל"ני, וגם בגלל היכולת לפרוס את התשלומים על פני תקופה ארוכה יותר והיכולת הגבוהה יותר לעמוד בהחזרים החודשיים. 

מי נותן משכנתא לכל מטרה?

כל מי שנותן משכנתא נותן גם משכנתא לכל מטרה. הבנקים השונים בארץ, גופים חוץ בנקאיים, חברות ביטוח ועוד. 

לסיכום:

אם יש לכם קושי כלכלי או שיש לכם איזושהי מטרה כמו הקמת עסק חדש, אתם יכולים לעשות כל דבר ולהצליח להשיג את ההון הדרוש, רק צריך יועץ מומחה שיעשה לכם את סקר השוק וייתן לכם לבחור מתוך ניסיונו בתחום, בין סוגי ההלוואות האטרקטיביות ביותר. 

הכירו את חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה. 

אנו מזמינים אתכם לפגישת היכרות על מנת למקסם את היכולות הפיננסיות שלכם עד להגשמת חלומות ולהשגת יעדים. אצלינו תיהנו ממגוון שירותים איכותיים רק בכפולות של חברה גדולה ומצליחה תודה לקל. אין כמו לדעת שתיק המשכנתא שלכם נמצא בידיים בטוחות ושהידיים הללו כבר עשו את הדרך הזו הרבה פעמים. בואו לעשות משכנתא ולהישאר רגועים.  

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: